Zalety i wady pracy jako copywritter

Profesja copywrittingu jest w dzisiejszych czasach bardzo popularna nie jest ona jednak właściwa dla osób szukających rozwiązania jak i gdzie zarobić duże pieniądze. Copywriter, w najprostszym tłumaczeniu, to osoba przygotowująca  różne teksty na zlecenie. Takich zleceń dla siebie  poszukuje w internecie. Jest wiele portali stworzonych właśnie po to, aby copywriterzy mogli znaleźć dla siebie zleceniodawców i żeby zleceniodawcy mieli dostęp do najlepszych copywriterów do wykonania danego zlecenia.

Chcesz zarabiać czy dorabiać?

Jest wiele tzw.  copywriterów „z doskoku”. Są to ludzie, którzy pracują  na etacie, zaś copywrittingiem zajmują się po to, aby „dorobić parę groszy do wypłaty”. Nie przyjmują dużej ilości zleceń, bo nie mają na to czasu i najczęściej nie fatygują się  promowaniem siebie w internecie tak bardzo, jak ludzie, którzz są wyłącznie freelancerami czyli wolnymi strzelcami, dla których copywritting jest jedynym źródłem zarobku.

Zalety i wady pracy copywritera

Nie  jest rzeczą prostą jednoznacznie określić, co jest zaletą, a co wadą w pracy copywritera. Teoretycznie zaletą takiej pracy jest to, że copywriter sam jest swoim szefem, nie musi zatem nikomu z niczego się tłumaczyć, nie ma obowiązku stawiania się na daną godzinę w biurze. Jest to teoretyczny plus, gdyż niewiele osób ma  w sobie tyle motywacji, samozaparcia i konsekwencji w dążeniu do celu, aby efektywnie pracować, pozyskiwać następne zlecenia, rozwijać i zdobywać doświadczenie, gdy nie ma nad sobą przysłowiowego „bata”. Już tylko na tym przykładzie widać wyraźnie, że zawód  copywritera nie jest profesją właściwą dla każdego.

Copywriter pracuje w domu. Jednym może wydać się to plusem, innym niekoniecznie. Z pewnością plusem jest to, że nie trzeba nigdzie dojeżdżać, nie trzeba wydawać pieniędzy na paliwo czy bilety, tracić czasu na podróż do miejsca pracy. Są jednak  osoby lubiące przebywać z innymi ludźmi, zatem spędzając wiele godzin dziennie przed komputerem, bez żywej duszy wokoło, mogą czuć się nieco samotni.

Ogromnym problemem z którym spotykają się w  copywriterzy jest kwestia płynności zleceń. Prawdopodobnie każdy copywriter choć raz miał taką sytuację, że został zarzucony zleceniami, przygotowywał teksty  dniami i nocami, ledwo był w stanie wyrobić się w czasie, a innym razem przez dłuższy czas nie mógł znaleźć żadnego zlecenia i nie miał źródła na czym mógł zarobić. Oczywiście istnieje opcja znalezienia stałego pracodawcy, ale nie jest to łatwe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *